چگونه

جواب سوالات خود را اینجا پیدا کنید

چگونه

جواب سوالات خود را اینجا پیدا کنید

چگونه اپل آیدی رایگان بسازیم ؟

 

 در این مقاله شما را با چگونگی ساخت اپل آی دی رایگان و یا همان اکانت آیتونز استور آشنا خواهیم کرد و همچنین راجع به چگونگی رفع ارور ۱۰۰۹ که این روزها بسیار شایع شده است خواهیم پرداخت.


محدودیت‌های نرم‌افزاری روز به روز برای کاربران ایرانی سخت‌تر و آزاردهنده‌تر می‌شود به تازگی اپل تغییرات تازه‌ای را در نسخه جدید iTunes خود اعمال کرده که کار را برای کاربران ایرانی مشکل‌تر از پیش می‌کند و ساخت اکانت Apple ID که نیاز اولیه و ضروری برای استفاده از سرویس‌های اپل است در آن محدود شده است. پس اگر شما هم در ساخت اکانت اپل با مشکل مواجه شده‌اید خواندن مقاله را ادامه دهید.

از حدود ۲ ماه پیش که مشکل ساخت اکانت اپل به وجود آمد ما تمام تلاش خود را برای یافتن راه‌حل رفع این محدودیت بکار گرفتیم که نتیجه آن بصورت مختصر در این مقاله ارائه می‌شود. اگر آیفون، آیپد و یا آیپاد تاچ دارید برای نصب نرم‌افزارها، دسترسی به سرویس ابری iCloud و اتصال به iTunes به یک اکانت Apple ID دارید.

اگر iTunes شما نسخه بالاتر از 10.3 باشد ممکن است هنگام ساخت Apple ID با این پیغام مواجه شوید:

Please contact iTunes support to complete this transaction

 

حتی اگر iTunes نسخه قدیمی داشته باشید و آن را ارتقاع دهید باز هم با این پیغام مواجه خواهید شد. در این حالت اگر نسخه قبلی را نیز مجددا برروی کامپیوتر خود نصب کنید باز هم مشکل مرتفع نمی‌شود:

توجه داشته باشید که اگر نسخه‌های بالاتر iTunes را برروی کامپیوتر خود داشته باشید با نصب نسخه پایین‌تر مشکل شما حل نخواهد شد و حتما باید iTunes را روی سیستمی  نصب کنید که تا به حال این برنامه برروی آن نصب نشده باشد!

مراحل ساخت اپل آیدی Apple ID

از آنجایی که بیشتر یوزر های اپل استور از کارت های اعتباری بین المللی استفاده میکنند ، یکی از مراحل ساخت اپل آی دی یا اکانت اپل وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری کاربر است اما این به این معنی نمیباشد که اگر کاربر کارت اعتباری بین المللی ندارد نمیتواند اپل آی دی بسازد .

از آنجایی که ایران در اپل استور تحریم است ، شما نمیتوانید با آی پی (IP) ایران در اپل استور حساب کاربری ایجاد کنید ، بنابرین حتما باید از آی پی کشور دیگری وارد شوید تا اجازه ساخت اپل آی دی را داشته باشید.(استفاده از چیز پی ان ) گرچه چند روز است ایران از لیست تحریم های اپل حذف شده است اما همچنان این مسئله دلیل محکمی بر حذف دائمی ایران از لیست تحریم های اپل نیست زیرا این اتفاق قبلا هم برای مدت چند ساعت و حتی چند روز رخ داده بود اما بعد چند روز دوباره زمان دانلود نرم افزار از اپل استور ارور ۱۰۰۹ به کاربران ایرانی نشان داده میشد و این نشان از تحریم شدن دوباره ایران بود.

به هر حال برای ساخت اپل آی دی رایگان شما اول باید با آی پی کشور دیگری (ترجیحا اروپا یا آمریکا) به اینترنت متصل شوید.

پس از اینکه این کار را انجام دادید به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید.

۱.اگر از سیستم عامل مکینتاش استفاده میکنید نرم افزار آیتونز خود را باز کنید و روی گزینه iTunes Store  کلیک کنید.(طبق عکس) در غیر این صورت میتوانید از نرم افزار آیتونز که برای استفاده در ویندوز نیز رایگان است استفاده کنید.

*اگر اولین بار است که روی این گزینه کلیک میکنید ابتدا باید زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید !

چگونگی ساخت اپل آی دی

 ۲.سپس نرم افزار رایگانی را انتخاب کرده و اقدام به دانلود کنید (ترجیحا نرم افزار twitter) (طبق عکس)

*برای این کار میتوانید اسم twitter را در قسمت سرچ بار تایپ کنید!

۳.به محضی که اقدام به دانلود کنید یعنی روی گزینه Free App کلیک کنید(طبق تصویر)،پیغام زیر به شما داده میشود به این معنی که شما باید اول حساب کاربری خود را وارد کرده و در صورت نداشتن حساب کاربری ، باید اول یک حساب کاربری یا همان اپل آی دی بسازید.

اپل آیدی رایگان

 ۴.روی گزینه "Create New Account" کلیک کرده و مراحل را ادامه دهید

۵.روی گزینه "Continue" کلیک کنید.

 

اپل آیدی رایگان

 

۶.گزینه "I have read and agree to these terms and conditions"را تیک دار کنید و روی "Agree" کلیک کنید.

 

چگونگی ساخت اپل آیدی رایگان

۷.در فیلد اول یک ایمیل معتبر که مربوط به خودتان باشد را انتخاب کرده و داخل ۲ فیلد کنار هم ردیف پایین آن پسورد اپل آی دی خود را وارد کنید توجه کنید ایمیلی وارد کنید که قبلا با آن برای ساخت اپل آیدی اقدام نکرده باشید این مورد بسیار مهم می باشد .

*پسورد باید حداقل ۸ کارکتر باشد که شامل حد اقل یک عدد و یک حرف بزرگ انگلیسی باشد ، در پسورد نمیتوانید "space" بگذارید و همینطور تکرار یک حرف ۳بار پشت سر هم نیز پسورد شما را غیر قابل قبول میکند.

۸.در قسمت بعد باید یک سوال و جواب بنویسید که در صورتی که پسورد اپل آی دی خود را فراموش کرده باشید از شما پرسیده خواهد شد تا بتوانید پسورد جدیدی برای اکانت خود انتخاب کنید.این مورد نیز بسیار مهم و حیاتی می باشد زیرا به کرات با این مورد برخورد داشتیم که بسیاری از کاربران به دلیل نداشتن این سوالها و جوابهای آن اکانت اپل آیدی خود را با مقادیر زیادی شارژ از دست داده اند .

۹.سپس رو گزینه "Continue" کلیک کنید.

 

اپل آی دی مجانی

 

۱۰.حال در این قسمت (Payment Type) شما گزینه "None" را مشاهده میکنید که در صورت انتخاب نرم افزار پولی در قسمت اول ، این گزینه وجود نداشت ، مانند عکس. (بسیاری از کاربران با ما تماس داشته اند که هنگام ساخت اکانت اپل آیدی گزینه none را مشاهده نمی کنند لطفا دقت کنید که حتما می بایست یک نرم افزار free را انتخاب کنید .

۱۱.در فیلد "ُTo redeem a code or gift certificate, enter it here"  باید شماره گیفت کارت را وارد کنید که اگر ندارید میتوانید این فیلد را خالی بگذارید. و یا در صورت نیاز به گیفت کارت می توانید به فروشگاه گیفت کارت آیتونز ما مراجعه کنید و تمامی گیفت کارت های آیتونز اپل را با بهترین قیمت بصورت آنلاین تهیه کنید و بلافاصله کد ۱۶ رقمی گیفت کارت خریداری شده  را در ایمیل و تلفن همراه خود دریافت کنید .

 

۱۲.قسمت "Billing Address" نیز مربوط به اطلاعات پستی شما میباشد که باید آدرس محلی در کشور های خارجی را به آن بدهید ، البته دقیق بودن آدرس زیاد مهم نیست اما باید تمام فیلد های خالی را پر کنید.

*نکته‌ :‌ حتما توجه داشته باشید که فیلد"zip" را حتما با ۵ عدد پر کنید.

۱۳.سپس گزینه "create apple id " را کلیک کنید تا مراحل ساختن اپل آی دی تمام شود.

*حال شما با موفقیت اپل آی دی خود را ساخته اید،تنها لازم است روی لینکی که از طرف شرکت اپل به ایمیل شما فرستاده شده است کلیک کنید تا اکانت شما فعال شود.

پس از آن میتوانید نرم افزار های مورد علاقه خود را از اپل استور دانلود کنید !

پس چنانچه با استفاده از آموزش بالا موفق به ساخت اکانت اپل آیدی نشدید می توانید از ویدئوی آموزش ساخت اپل آیدی زیر  که توسط تیم نرم افزاری NIC تولید شده استفاده کنید و باز هم در صورت عدم موفقیت می توانید در قسمت فروشگاه سایت خرید اپل آیدی را ثبت کنید تا در همان لحظه یک اپل آیدی برایتان ارسال شود

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.